حضوری 4 تا 5 سال تکنیک نقاشی

تکنیک نقاشی

دانش افزایی در سرفصل “تکنیک نقاشی”:
برای آشنایی با انواع تکنیکهای نقاشی از هنرمندان بزرگ و تاریخ هنر استفاده میکنیم. با توجه به گروه سنی و اهداف مربی و پروژه، یک هنرمند را انتخاب کرده و با توجه به ویژگیهای سبک وی تکنیکهای مختلف را کار میکنیم. در این سرفصل به دوره های تاریخی و اجتماعی که سبک و شیوه کار هنرمند شکل گرفته است هم اشاره می کنیم.
کودکان به شکل طبیعی در کارهایشان از نقطه، خط، سطح و … استفاده می کنند. در سرفصل تکنیک نقاشی تأکیدی دوباره بر مبانی هنرهای تجسمی هم داریم.
مثلا برای تجربه “نقطه” با آثار “ژرژ سورا” آشنا شدیم و تمرین کردیم یا برای تجربه “خط” به مطالعه آثار “کیت هرینگ” پرداختیم. برای آشنایی با “اشکال” و “سه رنگ اصلی”، به دوره آبسترکت “موندریان” پرداختیم.
مهارت افزایی در سرفصل “تکنیک نقاشی”:
دنیای نقاشی دنیایی بسیار بزرگ، متنوع و هیجان انگیز است. تقریبا همه کودکان در مواجهه با رنگ و ابزار نقاشی آن را به کار می¬برند و قبل از آنکه بتوانند با کلمات احساس خود را بیان کنند، با نقاشی این کار را انجام میدهند.
ابزارهای نقاشی محدود به پاستل و مدادرنگی و ماژیک نیست. در برنامه تکنیکهای نقاشی، بچه ها با دنیای وسیعی از ابزار و وسایل ابداعی آشنا می شوند که برایشان امکان نقاشی خلاق را فراهم می کند.

 

پس زمینه